Direct naar hoofdinhoud
×

Winterbob

De Bob campagne heeft de norm neergezet om niet te drinken als je nog moet rijden. De laatste jaren is er helaas een stagnering te zien in de cijfers. Het aantal mensen dat met alcohol op rijdt, is de afgelopen jaren bijna verdubbeld (van 1,4% in 2017 naar 2,6% in 2022). Alcoholgebruik blijft verantwoordelijk voor 12-23% van de verkeersongevallen en (dodelijke) slachtoffers. Daarom is het nu hoog tijd voor een nieuwe impuls met een heel nieuwe Bob campagne die 9 december van start gaat om zo Bob opnieuw onder de aandacht te brengen.

Lees meer

In deze campagne worden automobilisten gestimuleerd om zich aan hun eigen goede norm om nuchter te blijven  te houden, en complimenteren ze daarvoor met met de nieuwe campagneslogan: ‘TOP jij blijft Bob’! Zo wordt Bob weer top of mind bij mensen die met de auto op plekken of momenten zijn waar ook alcohol geschonken kan worden. Tevens wordt weer de sterke generieke norm neergezet dat alcohol en verkeer niet samengaan. Met de payoff ‘Kom veilig thuis' wordt het belang van die afspraak voor een veilige thuisreis nog eens benadrukt.  Meer informatie op http://www.komveiligthuis.nl/bob.

De nieuwe Bob campagne heeft als doelstelling dat automobilisten die de intentie hebben om nuchter te blijven, het vertrouwen hebben dat zij zich aan hun voornemen kunnen houden als zij in de verleiding komen. 

Ben je met de auto dan kun je in sociale situaties alsnog een drankje aangeboden krijgen. Bij onverwachte gezelligheid, of wanneer iemand op een feestje niet weet dat jij hebt afgesproken om de Bob te zijn. Misschien neem je dat drankje als automatisme per ongeluk zelfs wel aan. Wat doe je met dat drankje zodra je je realiseert dat jij Bob bent?

Met deze campagne wordt humor gebruikt om jong en oud eraan te herinneren dat Bob niets drinkt en het normaal is om, als je toch wat aangeboden krijgt, dit niet aan te nemen. Op deze wijze worden mensen die ‘rondjes’ geven zich er ook meer van bewust dat er een Bob is.

Campagne

Landelijk worden attentieborden langs de snelwegen geplaatst. Ook zullen er radio- en tv-spots worden uitgezonden. Naast sociale en online media wordt er ook (digitale) out of home media ingezet bij onder andere benzinestations, bioscopen en langs het veld van eredivisie voetbalwedstrijden. In Limburg wordt deze campagne middels sociale media ondersteunt. In januari gaan wij van start met de CarnavalsBob-campagne. In de toolkit onderaan deze pagina zijn de materialen van deze campagne te downloaden. Dit materiaal is vrijelijk te gebruiken ter ondersteuning van eigen campagnes.

Stuur voor meer informatie een mail naar info@rovl.nl.

Deel deze pagina op: