Vreemde opmaak of geen afbeeldingen? Bekijk de online versie.
logo CAMPAGNEINFO
Editie 103 jaargang 19 - juni 2024
Campagne 'Bob, ook als je naar een tuinfeest gaat' van start

Maandag 8 juli gaat wederom de Bob-zomercampagne van start. Deze campagne richt zich op het voorkomen van rijden onder invloed van alcohol. Dit gebeurt door automobilisten en hun passagiers te stimuleren samen de Bob-afspraak te maken en die consequent na te leven. Bob is daarbij degene die geen alcohol drinkt en de anderen veilig thuis brengt. Door het gebruik van alcohol kan immers de verkeersveiligheid in gevaar komen. 

Klik hier voor ROVL/ campagnes

De focus in de campagne is gericht op automobilisten, alleen rijders en samen rijders, die met de auto naar locaties gaan waar alcohol wordt geschonken tijdens allerlei zomerse activiteiten. Denk aan automobilisten en hun passagiers die naar een zomers evenement gaan, een terrasje gaan pikken, naar een (examen)feestje gaan, naar een BBQ gaan bij familie en vrienden en bij dat bezoek alcohol drinken Juist in die situaties kunnen automobilisten door de gezellige sfeer en het groepsproces in de verleiding komen om alcohol te drinken, ook al hebben ze zich (al dan niet op basis van een afspraak met anderen) voorgenomen om als Bob nuchter te blijven. 

De letter ‘O’ in het Bob-logo is op de attentieborden langs de snelwegen steeds vervangen door een item dat toepasselijk is op het thema ‘zomerse feestjes’ zoals een BBQ, een opblaasstoel, een buitenlamp en platenspeler. Op een aansprekende manier wordt opnieuw de aandacht gevestigd op het cruciale keuzemoment voor het maken van de Bob-afspraak: liefst vóór het feestje, maar in ieder geval voordat er alcohol geschonken wordt. Met de payoff ‘Kom veilig thuis’ wordt het belang van die afspraak voor een veilige thuisreis nog eens benadrukt. Dat zonder betutteling en met typische Bob-humor.

Campagnematerialen
Naast de mottoborden op het hoofdwegennet bestaat de campagne uit posters langs invalwegen. Ook zijn er advertenties in dag- en weekbladen, persbericht en berichten op sociale media. De advertenties en het persbericht staan op de website van ROVL en kunnen gedownload worden.  Verder zijn hier ook de verschillende soorten posters en voorbeelden voor sociale media berichten en bijbehorend  beeldmateriaal te downloaden die partners kunnen gebruiken voor hun communicatiekanalen. Dit materiaal is vrijelijk te gebruiken ter ondersteuning van eigen campagnes. Voor meer informatie over de landelijke campagne klik hier.

Voor regionale ondersteuning van deze campagne zijn twee poster varianten, tuinfeest en terrasje, in twee formaten beschikbaar:
- Poster 50x76 cm
- Poster 84x118 cm

Alle campagnekalenderdeelnemers ontvangen het campagnemateriaal in de aangegeven hoeveelheden. Voor alle materialen geldt op = op! Voor nabestellingen en reacties op deze actie kun je reageren via info@rovl.nl

Klik hier voor ROVL/ ZomerBob/ materialen
Bob houdt de nul

Uit onderzoek blijkt dat 1 drankje al genoeg is, om je trek te geven in het volgende. En dat gebeurt razendsnel, omdat alcohol in ongeveer 10 minuten je hersenen bereikt.

Met wie, wanneer en waar je drinkt heeft ook invloed. Zeg maar eens 'nee' tegen je vrienden en familie als het gezellig is en iedereen een drankje neemt. Omdat het bij de sfeer hoort of omdat je niet zo flauw wilt doen. Voor je het weet, zit je aan de wettelijke grens van wat je mag drinken. Ga je er overheen dan breng je jezelf, je eventuele passagiers én andere verkeersdeelnemers in gevaar. Daarnaast riskeer je ook nog eens een hoge boete of zelfs verlies van je rijbewijs. Een Bob heeft daarom dus 0% op.
Zorg dus dat je altijd een Bob afspraak maakt of kies er voor zelf Bob te zijn. Dan kan iedereen veilig thuiskomen.

Volgende campagne: Ik rij MONO - begin september..

Klik hier voor volledige campagnekalender.

Voor meer informatie www.rovl.nl of info@rovl.nl

Contact
Gouvernement aan de Maas
Limburglaan 10
6229 GA Maastricht
Postbus
Postbus 5700
6202 MA MAASTRICHT
Indien u geen nieuwsbrieven meer wilt ontvangen van rovl klik dan hier